Aerobik-kick-box (p961)

Možností, jak sportovat v Brně, je relativně mnoho, ovšem ne každá může z hlediska finančních důvodů vyhovovat řadovému studentovi. Zkuste si ostatně platit pár stovek týdně za takový luxus, jakým je osobní trenér – fyzička půjde sice nahoru, obnos v peněžence však rapidně dolů. Řešení pro pohybuchtivé studenty MU nabízí univerzitní tělocvik. Co takhle zlepšit si kondici při kick-box aerobiku?

Jednoznačnou výhodu univerzitního tělocviku představuje cena – dva povinné tělocviky jsou zdarma. Tělocvik na MU navíc zdaleka nezaostává za lekcemi fitness center co do kvality. Výborné jsou například hodiny Lenky Svobodové. Kick-box aerobik se cvičí v několika tělocvičnách zpravidla asi třikrát týdně, alespoň tomu tak bylo v podzimním semestru 2006. Tělocvična na Právnické fakultě má svou výhodu v prostornosti, dobrém vybavení (ve smyslu pomůcek ke cvičení) a dostatečném počtu šaten pro cvičící. Šatny je nutné před hodinou zamykat, což mohou někteří považovat za zbytečné zdržování, toto opatření se však považuje za nezbytné z důvodu bezpečnosti osobních věcí studentů. Přihlašování na kick-box aerobik nepředstavuje zběsilou klikací soutěž (jak tomu bývá například u tanečních lekcí), vzhledem k vysoké kapacitě (asi 40 až 50 lidí) není složité se na lekce dostat.

Co očekávat?

Samotná hodina začíná klasicky zapsáním studentů do docházkového listu, následuje rozhýbání a rozehřátí. Před samotným posilováním se asi dvacet až třicet minut cvičí sestavy, které zahřejí organismus a připraví jej na další zátěž. Hodiny jsou hodně kondiční, samotné statické posilování (prováděné s vlastní vahou těla či s pomůckami) nikdy netrvá nijak dlouho. Po pár minutách je zase nutné vyskočit z podložky a kopat, boxovat, běhat – prostě dělat cokoli, aby neklesla tepová frekvence. Závěr hodiny patří nezbytnému strečinku, díky kterému si cvičící řádně protáhnou namáhané svaly.

Vyplatí se mít zkušenosti

Pro provádění kick-box aerobiku nejsou třeba žádné předešlé zkušenosti s aerobikem jako takovým. Sestavy na rozehřátí jsou jednoduché na zapamatování. Zkrátka sem tam ukročíte, vykopnete nohou, poskočíte. Určitě je ale dobré mít předešlou průpravu z bojového sportu. Minimální předchozí zkušenost s kick-box aerobikem, tae-bem, fitboxem nebo jakýmkoli bojovým uměním je vítána. Proč? Zejména z důvodu ochrany vlastního zdraví. Technika různých kopů a úderů totiž vyžaduje komplexní zapojení celého těla – a to i těch částí, u kterých byste to nečekali. Nejvíce pracuje střed těla, tj. břišní a zádové svaly. Úkolem lektora je sice dohlížet na správné provádění cviků, ovšem v plné tělocvičně čítající na padesát studentů představuje splnění tohoto předsevzetí nadlidský úkol. Vyplatí se tedy lektora/lektorku alespoň poslouchat, abyste věděli, kdy mít vtažené břicho a kdy rovná záda.

Kick-box aerobik rozhodně doporučuji z nabídky univerzitního tělocviku nevynechat. Lekce vás totiž nikdy nenudí – chvíli kopete do potenciálního agresora, záhy procvičujete bicepsy, hned nato ležíte na zemi v kliku a o pár vteřin později běháte po dráze vytvořené ze stupínků na step aerobic. Po takovém cvičení jde fyzička samozřejmě nahoru, ale hlavně si užijete spoustu zábavy.

Autor: Pavla Lokajová